• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79355
+
-

توسعه مهارت‌آموزی در مناطق حاشیه‌نشین بوشهر

آموزش
توسعه مهارت‌آموزی در مناطق حاشیه‌نشین بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین استان بوشهر توسعه می‌یابد. به گزارش مهر، «عبدالمجید دراهکی» در نشست شورای اجتماعی آموزش مهارتی استان اظهار کرد: در زمینه مشکلات آموزشی در مناطق تنگک‌های بوشهر و حاشیه‌های شهر برازجان از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه مهارت‌های فنی در این مناطق استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که حرفه‌آموزی نیازمند وسایل و تجهیز کارگاه است و یا باید در خود منطقه آموزش‌ها ارائه شود، آمادگی داریم که در این زمینه اقدام کنیم، اما در مورد هزینه‌ها باید دستگاه‌های دخیل در این حوزه به ما کمک کنند. دراهکی با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی با اداره کل راه و شهرسازی تفاهم‌نامه بسته ‌شده که در مناطق تحت پوشش راه و شهرسازی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شود و تاکنون تقریباً ۸ دوره آموزشی در مناطق جامعه هدف در سال جاری برگزار شده است.

وی از آموزش ۱۵۰ نفر در مناطق حاشیه‌نشین در نیمه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: آموزش‌های مهارت‌محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی، برقراری عدالت آموزشی و افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود. مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر رشته‌های ارائه‌شده در این مناطق را بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت بازار فروش محصولات و امکانات در دسترس ساکنان آن دانست و تصریح کرد: رشته‌های خیاطی، برق‌کاری ساختمان، تعمیر موتورسیکلت، تعمیر آب‌گرم‌کن‌های دیواری، نصب و سیم‌کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان، قالی‌بافی، کامپیوتر و دیگر رشته‌ها در محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی ارائه می‌شود.

دراهکی خواستار حمایت همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه شد و خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر انکارناپذیر است و آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات و سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش آمار بیکاری نقش مؤثری دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید